2016. június 19., vasárnap

Mit gondolnak a halottak a modern templomokról?


Részlet a Nyolc Boldogság Katolikus Közösségben élő Emmanuelle nővér és Maria Simma (aki arról lett híres, hogy látogatják és segítségét kérik a tisztítótűzben szenvedő lelkek) beszélgetéséből.

Modern templomok:

"Kérdezték már tőlem, hogy a modern templomokról is hallottam-e valamit a Szenvedő Lelkektől. Igen, beszélnek erről is, hogy mi a helyes és mi nem. Már megkaptam azt a szemrehányást, hogy a modern templomok ellen vagyok, de ez nem igaz. Nincs semmi kifogásom ellenük, ha az áhítatra hangolnak. De ha olyan képek és szobrok vannak bennük, amiktől megrémül az ember, mert csúnyák és visszataszítóak, akkor ez az ördög műve, és nem Istené! Ezt ki kell mondani.


Amit például a bécs-hetzendorfi Rózsafüzér Templomban láttam, az az Isten házának kigúnyolása, szégyen, borzalom. Mikor megkérdeztem, kinek a műve ez, azt mondták, egy szabadkőművesé. Hát úgy is néz ki. Az Ernst Fuchs nevezetű festő képei kimerítik az istengyalázás fogalmát.

Ernst Fuchs egyik "műve"

A kelet-tiroli Linzben voltam egy modern templomban, amely nagyon tetszett, és azt mondtam: miért nem lehet ezt így csinálni? A Tabernákulum az Oltárszentséggel ott állt, ahol állnia kell: középen. Mindkét oldalon vannak térdeplők. Aki térden akar áldozni, megteheti, és az is aki állva: ugyan is középen van egy szabad hely. Van bent egy szép Szűzanya-szobor is. Ebbe a templomba messze vidékekről is jönnek hívek, akik már nem járnak a plébániatemplomba. Azt ugyan is modern képrombolók meggyalázták: mindent kidobáltak, ami a helynek szakrális jelleget adott.


Két katolikus templomban nem láttam szenteltvíztartót. meg is kérdeztem: Miért nincs itt szenteltvíztartó, hiszen ez katolikus templom, nem? azt mondták, hogy a káplán azt egy buta divatnak tartja. Na - mondtam-, majd a tisztítótűzben megkapja a buta divatját! "


(Részlet Maria Simma: Élményeim a Szenvedő Lelkekkel c. könyvéből)

Még több részlet Maria Simma könyvéből ITT

Ne maradj le cikkeinkről! Csatlakozz Facebook-csoportunkhoz te is!


További cikkek:










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Kukkants be egy apácazárdába! Több száz éve senki sem látta, mi van belül

Olyan dolgot osztunk meg veletek, ami Magyarországon eddig még sosem volt látható. Az alábbiakban több olyan videót közlünk, mely megal...

Népszerű bejegyzések