2016. május 16., hétfő

Lehet-e egy keresztény katona?

A gombamód szaporodó szekták némelyike (pl. a Jehova tanúi), de egyes, katolikusnak mondott vallási csoportosulások is azt hirdetik, hogy keresztény ember nem lehet katona, sem háborúban, sem békében, mert — úgymond — „nem tanulhatja ki a gyilkolás tudományát”. 

A katonaságtól való teljes elhatárolódásukat azzal fejezik ki, hogy még hozzáérni sem hajlandóak a fegyverhez. Magatartásuk alátámasztására Isten ötödik parancsolatára: a „Ne ölj!” parancsra hivatkoznak.

Hozzá kell tennünk, hogy Jehova tanúi és az említett katolikus pacifisták a Kádár-rendszer időszakában is megtagadták a katonai szolgálatot, amikor ezért több évig tartó börtönbüntetés járt. Ez azt mutatja, hogy a magatartásukban nem múló divat majmolása, hanem mélységes meggyőződés tükröződik.

Keresztény embernek ebben a kérdésben is tisztán kell látnia. A kérdés egyáltalán nem akadémikus, hanem nagyon is gyakorlati, és összefügg egyik legszentebb érzésünkkel, a hazaszeretettel, a haza megvédésének kötelességével és az egész magyar történelem értékelésével. Nem mindegy, hogy Szent Istvánt, Szent Lászlót, IV. Bélát, Nagy Lajost, a Hunyadiakat és számos más magyart mind rossz úton járó személyeknek kell-e értékelnünk — hiszen mind fegyvert fogtak a haza védelmében —, avagy a keresztény ember is hősökként tisztelheti őket.


A Kárpátok őre

A probléma megoldásának kulcsa a szeretet főparancsának helyes megértése. Mint minden isteni parancsot, a „Szeresd felebarátodat, mint önmagadat!” jézusi parancsát is a természetjogból származó kötelességeinkkel összhangban kell értelmeznünk. A természetnek és az abból folyó természetjogi kötelezettségeinknek ugyanis ugyanaz az Isten az alkotója, szerzője, mint aki, mint a Szentháromság második személye, Jézus Krisztusban megtestesülve számunkra erkölcsi parancsokat hirdetett. Isten önmagának sohasem mondhat ellent; nincs kettős isteni igazság, a helyes bölcseleti gondolkozás által felismert igazságok sohasem mondhatnak ellent a hitünk fényében felismert igazságoknak. Ezért a „Szeresd felebarátodat, mint önmagadat!” parancsot is úgy kell értelmeznünk, hogy természetjogi kötelességeink sértetlenek maradjanak.




A természetjog egyik legalapvetőbb tétele, hogy a szeretetnek bizonyos rendje van: jobban kell szeretnünk azt, aki hozzánk közel áll, mint a tőlünk távolabbi személyt, és a hozzánk közel álló személyeket is közelségük fokozatainak megfelelően kell szeretnünk. Itt a „szeretet” természetesen nem érzelmet jelent — ennek intenzitását nem lehet akaratilag szabályozni, hanem kötelességet, áldozatvállalást a szeretett személyek iránt. Ha összeütközik két kötelességünk, és egyikkel egy közel álló, másikkal egy távolabbi személynek tartozunk, akkor feltétlen elsőbbsége van a közelebb álló személy iránti kötelességünknek: azt kell teljesítenünk!

Ezt az elvet alkalmazva a felvetett problémára, nyilvánvalóvá válik, hogy családunk, rokonaink és egész magyar nemzetünk megvédése a fegyveres támadó ellen nemcsak megengedett, de súlyosan kötelező is minden magyar számára, aki erre képes. Kötelesség ez akkor is, ha szükség esetén a támadó ellenség egyes katonái életének kioltásával jár. Természetesen az öncélú öldöklés, kegyetlenkedés háború idején is tilos keresztény ember számára. A keresztény háború idején sem mehet messzebb a fegyverhasználat területén, mint amit hozzá közel álló népe védelme megkíván. Ha azonban hazája védelme során kénytelen más életét elvenni, nem vét a „Ne ölj!” parancsolat ellen, mert „ölni” annyit jelent, mint egy emberi életet jogtalanul kioltani. Ám aki hazáját védi, ezt a legjogosabban teszi.





Nem kell tehát nemzetünk nagyjait, hőseit tévúton járó bűnösöknek tartani, mert a haza védelmét szent kötelességüknek tartották! Inkább azon kell elgondolkoznunk, hogy az élet tisztelete a mai liberális gondolkozásban éppen a háborúval kapcsolatban nyilvánul meg? Miért nem tiszteli az életet akkor is a liberális, amikor abortuszról, euthanáziáról, vagy öngyilkosságról van szó? Ezekben az esetekben jogtalanul oltják ki az emberi életeket, mégsem szólalnak fel ellene azok a hangoskodók, akik az emberi szabadság és a vallás lényegét a katonai szolgálat megtagadásában látják!

Nem vonva kétségbe egyes szolgálatmegtagadók egyéni jóhiszeműségét, jogos a gyanúnk, hogy azok a hamis próféták, akik a katonai szolgálat megtagadását propagálják, valójában nem az emberi életet tisztelik, hanem a magyar népet akarják lefegyverezni, kiszolgáltatottá tenni egy ellenséges támadás esetén. Az, aki szó nélkül tűri hétmillió magyar élet abortusz általi meggyilkolását, aki nem bánja, hogy az öngyilkosságok tekintetében elsők vagyunk a világon, az nem fogja bánni azt sem — sőt, bizonyára még örülni is fog annak —, ha a magyar nép önmagát önvédelem nélkül hagyja és ellenségei kénye-kedvére adja.

A hamis próféták álszent, de szépen hangzó szavai ellenére tehát ne veszítsük el tisztánlátásunkat! Szívünk, eszünk és hitünk ugyanazt mondja: Isten mindenek felett — a haza mindenek előtt!

Tudós-Takács János

Ne maradj le cikkeinkről! Kövess minket Facebook-on!

Az oldalon megjelenő hirdetésekből befolyó, - kattintás után járó - összeget  a Dévai Szent Ferenc Alapítvány javára ajánljuk fel.

Az emberi szívvé vált ostya, avagy csoda Buenos Airesben

A templomi viselkedés 15 szabálya

Barsi Balázs a gitáros miséről

Az abortusz gyilkosság!

Amit még nem hallottál Pio atyáról

Az Egyház 10 leghíresebb csodája

Csoda történt Lengyelországban!

Ha lenne pap fiam...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Kukkants be egy apácazárdába! Több száz éve senki sem látta, mi van belül

Olyan dolgot osztunk meg veletek, ami Magyarországon eddig még sosem volt látható. Az alábbiakban több olyan videót közlünk, mely megal...

Népszerű bejegyzések